Volkswagen modularnom električnom platformom (MEB) od 2015. godine razvija platformu na kojoj će se ubuduće graditi sva električna vozila. A tokom svetske premijere studije ID. Vizzion na Salonu automobila u Ženevi ta je budućnost izgledala sjajno: "ID. Vizzion već na prvi pogled daje do znanja da nam modularna električna platforma (MEB) pruža potpuno novu slobodu pri oblikovanju unutrašnjosti i spoljašnjosti vozila", kaže dr. Herbert Diess, predsednik uprave marke Volkswagen.
Videti.
I biti viđen.
ID. Vizzion je oličenje vrhunskog dizajna. I svojim putnicima nudi neometan pogled na sve. Za to su se pobrinuli dizajneri - od izostanka B stuba i velikih površina prozora sve do panoramskog krova. Karakterističan DNK dizajna modela ID. vozila dodatno se naglašava elegantno oblikovanom siluetom limuzine. To je istaknut detalj koji se od rešetke hladnjaka preko bočnog dela vozila i ručki vrata pa sve do zadnjeg branika osvetljava nizom LED svetlosnih traka. Dodatan detalj: ovi svetlosni izvori reaguju pulsiranjem kada se u blizini vozila nalaze njemu poznati putnici. To funkcioniše putem sistema prepoznavanja lica - npr. kada vas ID. Vizzion na ulici "vidi" kako mu prilazite.
Dodatna novost: unutrašnjost koja je nalik loungeu. Naime, vizija dizajnera oduvek je bila automobil koji se sastoji samo od slobode. Toliko udoban da stvarno vozilo nestaje u odnosu na doživljaj automobila. I toliko prostran da osećaj u njegovoj unutrašnjosti premašuje uobičajene dimenzije vozila iz vrhunskog segmenta vozila ove veličine. Pri tome će vas, kada otvorite vrata, dočekati instrument tabla bez upravljača i instrumenata prekrasnog oblika. Umesto da pritisnete ovaj ili onaj taster, sa vozilom ćete komunicirati sasvim intuitivno. Na primer pokretom ruke. Sasvim jednostavno. I prilično futuristički. Baš kao i virtuelni elementi za rukovanje i ekrani koji se u unutrašnjosti projektuju putem proširene stvarnosti (AR). A njima ćete rukovati već poznatim gestovima. I možete ih videti pomoću naočara za mešovitu stvarnost (HoloLens*).
ID. Vizzion nije samo vizija, već i nacrt za serijsko vozilo. Ovaj model bi se trebao pojaviti 2020. godine. I to prvo sa standardnim rukovanjem, dakle sa upravljačem i papučicama. Tek će u kasnijoj fazi razvoja autonomni mod vožnje preuzeti i upravljanje vozilom.
Voziti.
I biti vožen.
Godine 2022. ID. Vizzion trebao bi prvi put da dođe u serijsku proizvodnju sa konvencionalnim upravljanjem. Ali marka Volkswagen već sa aktuelnom studijom želi da pokaže šta bi 2030. godine moglo biti moguće. Na primer potpuno automatizovana vožnja. Zato je ID. Vizzion prvo vozilo marke Volkswagen bez upravljača i papučica. Ali zato sadrži "digitalnog vozača". On može navigovati i preuzima upravljanje vozilom. Dodatno prepoznaje vas i vaše preferencije. To je praktično jer će se tako osvetljenje ili temperatura u automobilu precizno prilagoditi vašim željama. To je moguće zahvaljujući brojnim senzorima: laserskim skenerima, ultrazvučnim senzorima, prednjim i zadnjim radarskim senzorima kao i kamerama sa prikazom neposredne okoline u perspektivi od 360 stepeni.
I u unutrašnjosti limuzine kriju se neke od najnaprednijih tehnologija koje je marka Volkswagen ikad razvila. Među njih se ubrajaju veštačka inteligencija centralnog računara vozila, koja kreira sliku celokupnog okruženja vozila u stvarnom vremenu. Sistem može reagovati na opasnosti zahvaljujući ovim podacima. Ili komunicirati sa drugim učesnicima u saobraćaju. Zahvaljujući 8000 HD Matrix LED lampica u glavnim svetlima sa mogućnošću pojedinačnog navođenja pri tome se mogu projektovati grafike ispred modela ID. Vizzion. Na primer pešački prelaz, koji pešacima signalizira mogućnost sigurnog prelaska ulice.
Pomoću upravljanja gestovima i glasovnih komandi sasvim ćete intuitivno rukovati sistemom zabavnih sadržaja. Tako se samo jednim pokretom ruke mogu koordinirati vaša odredišta putovanja ili temperatura unutrašnjosti. A zahvaljujući autopilotu imaćete još više vremena za sebe. Ili svoj posao.
Dobro došli u novi svet.
Sa dva motora na prednjoj i zadnjoj osovini sistemska snaga modela ID. Vizzion
iznosi 225 kW. Zahvaljujući bateriji sa 111 kW osbezbeđen je domet do čak 665
kilometara. A zahvaljujući pogonu na sve točkove vozite gde god poželite. Ali
platforma MEB takođe obezbeđuje varijabilnost brojnih tehničkih svojstava i
specifikacija, objašnjava dr. Frank Welsch. On je predsednik uprave marke
Volkswagen i nadležan za poslovno područje tehničkog razvoja. "Tehničko načelo
naše familije ID. vozila zaista je impresivno: dimenzije, akumulator i pogon
mogu se prilagođavati. Tako možemo prodreti u brojne segmente i ispunjavati želje
kupaca - sve do velike limuzine za putovanja."
Iako zvuči gotovo poput naučne fantastike, to bi uskoro trebalo postati stvarnost.
Naime, gotovo sve tehnologije u modelu ID. Vizzion ili već postoje - ili marka
Volkswagen upravo radi na njihovom razvoju. "Već 2025. godine planiramo da
proizvedemo milion potpuno električnih vozila godišnje. Kompaktni ID. i SUV ID.
Crozz obeležiće početak tog procesa 2020. godine. Za njima će 2022. godine
uslijediti prostrana limuzina ID. Buzz i, prema planovima, ID. Vizzion, koji je u
Ženevi predstavljen kao studija", kaže dr. Diess. Budućnost, dakle, već kuca na
vrata marke Volkswagen.