Meni
Zatvoriti meni
Zatvoriti

Ekstrakcija sirovina kroz reciklažu: Šta se dešava sa ID. Baterijom?**

Elektromobilnost omogućava vožnju sa neutralnom CO2 emisijom. Međutim, održivost može da se postigne ako se koriste održiva rešenja u proizvodnji baterija. Jer kroz složenu ekstrakciju sirovina, baterija nije samo najvrednija komponenta, već i odlučujući faktor u ekološkoj ravnoteži električnog automobila. Otvaranje našeg pogona za reciklažu u Salzgitteru je stoga važan korak u povratu vrednih sirovina za nove baterije.

Životni ciklus baterije: vrednosni niz

Kao srce elektromobilnosti, visokonaponska baterija ima najveći udeo dodatne vrednosti, ali nam predstavlja i najveće izazove. Cilj je industrijalizovani oporavak vrednih sirovina kao što su litijum, nikl, mangan i kobalt u zatvorenom ciklusu, kao i aluminijum, bakar i plastika sa stopom reciklaže većom od 90 odsto.

Zato smo pre više od 10 godina započeli razvoj održivog ciklusa reciklaže baterija. Želimo da što više zadovoljimo potražnju za skladištenjem energije u budućnosti tako što ćemo nastaviti da koristimo starije, ali i neiskorišćene baterije u takozvanom "drugom životnom ciklusu" - na primer u fleksibilnim stanicama za brzo punjenje - ili direktnim recikliranjem sirovina koje sadrže. Odgovorno rukovanje iskorišćenim baterijama igra ključnu ulogu za nas.

Neprekidna reciklaža: fabrika Salzgitter

Početkom 2021. godine otvorena je prva fabrika za dalji razvoj našeg inovativnog procesa reciklaže na lokaciji Volkswagena u Salzgiteru, koja može da omogući više od 90 odsto oporavka i ponovnu upotrebu vrednih sirovina. Još jedna posebnost ovog sistema: Ovde se recikliraju samo baterije koje više ne mogu da se koriste u druge svrhe. Međutim, veće količine povraćaja baterija očekuju se najranije za desetak godina, zbog čega je sistem prvobitno dizajniran za reciklažu do 3.600 sistema baterija godišnje.

Od starog do novog: proces reciklaže

Posebnost našeg inovativnog procesa: Proces reciklaže koji štedi CO2 ne zahteva energetski intenzivno topljenje u visokoj peći.

Prvo se proveravaju korišćeni sistemi baterija koji se potpuno prazne i demontiraju. Pojedinačni delovi se zatim melju u granule u drobilici, koja se zatim suši. Pored aluminijuma, bakra i plastike, dobija se vredan "crni prah" koji sadrži važne baterijske sirovine litijum, nikl, mangan i kobalt kao i grafit. U poslednjem koraku, sada je čisto odvajanje, koje sprovode specijalizovani partneri. Prah se dalje tretira vodom i hemijskim agensima kako bi se filtrirale i prerađivale pojedinačne sirovine.

Pogled u budućnost: Uštede kroz ponovnu upotrebu

Prednost: Sa našom fabrikom u Salzgiteru, stvaramo održiviji ciklus materijala i pokrivamo ceo lanac vrednosti baterije u oblasti proizvodnje baterijskih ćelija - od sirovina preko proizvodnje do reciklaže.

Na ovaj način možemo da koristimo bitne komponente starih baterijskih ćelija u proizvodnji novih baterijskih sistema. Zato što iz istraživanja znamo da su reciklirane sirovine jednako efikasne kao i nove. Više od jedne tone CO2 može da se uštedi za svakih 62 kWh baterije napravljene od recikliranog materijala i "zelene" struje. Sistem za reciklažu baterija je ybog toga veliki korak na putu ka CO2 neutralnoj mobilnosti.

Hoppla!
Ihr Browser scheint nicht aktuell zu sein. Eventuell funktioniert unsere Webseite nicht optimal. Die meisten Browser (nicht jedoch MS Internet Explorer 11 & älter) funktionieren dennoch problemlos.

Wir empfehlen Ihnen ein Update Ihres Webbrowsers!
Die jeweils neueste Version kann überall im Internet ein gutes Erlebnis sicherstellen.

Danke für Ihren Besuch und viel Spaß,
Ihr Volkswagen Team