Novo ispitivanje predviđa promjenjen ciklus vožnje i strožije ispitne parametre, među ostalim i duži vrijemenski period mjerenja i veću maksimalnu brzinu. Pregled novosti:
Nakon pokretanja nezagrejanog motora na ispitnim valjcima se mjere četiri brzinska područja: do 60, do 80, do 100 i preko 130 km/h. Unutar tih faza vozilo se neprestano ubrzava i koči. Maksimalna brzina tako je za 10 km/h veća nego kod NEFZ ciklusa. Osim toga je za cca. 47 km/h znatno viša i prosječna brzina (ranije cca. 33 km/h). U ispitnoj komori zadana je temperatura od 23° C. Kod NEFZ ciklusa temperatura je iznosila 20 - 30° C. Kompletan WLTP ciklus vožnje traje otprilike 30 minuta. Za razliku od toga NEFZ ciklus trajao je svega 20 minuta. I sama deonica se i više nego udvostručila, sa 11 na 23 kilometra. Za razliku od NEFZ ciklusa kod WLTP ciklusa u obzir se uzima i individualna dodatna oprema, koja mjenja masu vozila, aerodinamična svojstva i potrošnju struje u mirovanju. Dodatna oprema koja troši struju kao što su klima-uređaj ili grejanje sjedišta i dalje je isključena iz ispitnog postupka.
Ovde prikazana vozila mogu u pojedinim detaljima da se razlikuju od aktuelnog programa isporuke za Srbiju i Crnu Goru. Kod nekih primera prikazana je dodatna oprema koja je dostupna uz doplatu. Sve cene su neobavezujuće, nekartelisane preporučene maloprodajne cene i uključuju PDV.